Peugeot 208
Model 208 má všetky predpoklady byť živý, reaktívny a efektívny. Vďaka zvoleným technickým riešeniam je automobil veľmi ľahký (najľahšia verzia 208 váži 975 kg, pričom v priemere má celý modelový rad 208 o 110 kg nižšiu hmotnosť ako rad 207 a najväčší rozdiel predstavuje až 173 kg !), aerodynamický (Cx 0,29, SCx 0,61) a veľmi kompaktný (karoséria je o 7 cm kratšia a o 1 cm nižšia). Toto "ušetrenie" je zdôraznené zväčšenou priestrannosťou, väčším priestorom pre nohy na zadných sedadlách (+5cm) a veľkorysejším batožinovým priestorom (objem+15dm3) a sú dôkazom úspešnej optimalizovanej architektúry .
Štýl nového modelu 208 nesie nové estetické kódy značky. Špecifický otvor pre nasávanie vzduchu motora, nový vzhľad predných svetlometov, zadné svetlá v tvare bumerangu ..., každý detail je navrhnutý s ohľadom na celkovú harmóniu celku, ktorý je rozdelený „ chrbticou“ , ktorej náznak je zreteľný aj na streche automobilu. Prepracovaný, atletický, čistý a zároveň sofistikovaný štýl tohto automobilu znamená pre značku ďalší posun k modernosti, atraktívnosti, vyžaruje energiu, pôsobí na naše zmysly je jemný a zároveň rafinovaný. Ku každej z dvoch karosérií bol použitý odlišný prístup, pričom na 3-dverovej verzii zadné pevné okienko pripomína jedno z ich úspešných predchodcov.
Štyri z piatich ponúkaných dieselových motorov sú vybavené funkciou Stop & Start novej generácie (e-HDi), u najúspornejšej verzie je spotreba paliva 3,4 l/100km a emisie Co2 87g/km, pričom neprekročia hodnotu 99 g!
Spolu s modelom 208 budú na trh uvedené nové trojvalcové benzínové motory 1.0 a 1.2 VTi. Môžu sa pochváliť výkonnosťou a spotrebou paliva, ktorá začína na 4,3l/100km a emisiami CO2 od 99g/km.
Ale model 208 ide ešte ďalej. 25 % polymérovej hmoty modelu 208 tvoria "zelené materiály" (recyklované alebo prírodného pôvodu), čím sa otvára novú etapu vývoja eko-koncepcie automobilov.
Zdroj: https://www.peugeot.sk/media/deliacms/media//46/4613-e769c9.pdf